Transmisje na żywo – poznaj zalety i ich zastosowanie w marketingu
30 września 2022

Transmisja na żywo polega na publikowaniu wideo z danego wydarzenia w czasie rzeczywistym tak, aby obserwator miał wrażenie, że w nim osobiście uczestniczy. W dobie powszechnej cyfryzacji transmisje na żywo stały się popularną formą relacjonowania dużych eventów, zmagań sportowych lub przebiegu różnego rodzaju mniejszych i większych spotkań czy konferencji. Streaming prowadzony online to wygodna i szybka forma komunikacji z odbiorcą. A jakie są główne zalety transmisji na żywo i kiedy warto je prowadzić?

Jak budować relację z klientem przy pomocy transmisji na żywo?

Streaming on-line można prowadzić, korzystając z popularnych mediów społecznościowych lub za pośrednictwem własnej strony internetowej. Transmisja na żywo to narzędzie, dzięki któremu autor z łatwością dotrze do szerokiego grona odbiorców z całego świata. Istotnym elementem każdego streamingu będą komentarze dodawane na bieżąco przez widzów, na które można odpowiadać, by zachęcić odbiorcę do dalszego śledzenia relacji. W ten sposób w krótkim czasie można nawiązać kontakt z wieloma obserwatorami lub potencjalnymi klientami.

Jak można wykorzystać transmisje na żywo w marketingu?

Transmisje na żywo są obecnie powszechnie wykorzystywane, by poinformować konsumentów o wprowadzeniu na rynek nowego produktu, zamkniętych wydarzeń, prowadzonej akcji promocyjnej, wydarzenia kulturalnego lub branżowego. W trakcie streamingu autor powinien w swobodny i bezpośredni sposób zwrócić się do odbiorców, by zachęcić ich do zapoznania się z oferowanymi usługami. Dobrym pomysłem będzie również udostępnienie opcji czatu, gdzie widzowie będą mogli zadawać pytania lub wymieniać się spostrzeżeniami. Gdy uczestnicy uzyskają już wszystkie interesujące ich informacje, będą bardziej skłonni nabyć dany produkt lub usługę.

Transmisje na żywo – korzyści dla firmy

Wiele współczesnych firm funkcjonuje głównie w internecie, a ich pracownicy na co dzień nie mają bezpośredniego kontaktu z klientami. Relacja on-line lub webinar z wybranej dziedziny to dobry sposób na zmniejszenie dystansu, nawiązanie konstruktywnej interakcji i otrzymanie szybkiej informacji zwrotnej na temat proponowanej oferty. Taka forma komunikacji jest dla odbiorcy atrakcyjniejsza niż tradycyjna reklama, ponieważ pozwala poznać bliżej osoby odpowiedzialne za kreowanie określonych usług

Czy można zarabiać na transmisjach na żywo?

Ciekawe i pouczające transmisje na żywo, mogą być doskonałym źródłem zarobku. Streaming jest wykorzystywany do organizowania szkoleń, relacji z imprez masowych, konferencji lub przeprowadzenia zdalnych warsztatów. W takim wypadku autor może sprzedawać bilety na prowadzone przez siebie webinary za pośrednictwem strony internetowej. Po transmisji warto również udostępnić klientom materiały, z których będą mogli dowolnie korzystać w przyszłości

Transmisje na żywo – dlaczego warto?

Transmisje na żywo mogą mieć wszechstronne zastosowanie i stanowią dobrą alternatywę dla wydarzeń prowadzonych stacjonarnie. Streaming nie wiąże się z koniecznością wynajęcia ogromnej sali czy zorganizowania cateringu ani z ograniczoną ilością miejsc siedzących. W relacji on-line może wziąć udział dowolna liczba osób, a do przygotowania takiego wydarzenia jest potrzebna jedynie dobra kamera, mikrofon i odpowiednie oświetlenie. Dla profesjonalnych transmisji można wynająć małe studia nagraniowe, które odpowiednio wyposażone pozwolą nam zaoszczędzić na wydatkach związanych z dostosowaniem otaczającego tła, czy kupnie kamer i mikrofonów. Transmisje na żywo mogą być również wykorzystywane jako dodatkowy źródło obrazu podczas wydarzeń stacjonarnych. Wówczas uczestnicy, którzy siedzą lub stoją daleko od sceny, będą mogli zobaczyć na ekranach telewizorów wszystkich prelegentów.

Transmisje na żywo dają autorom, pracownikom i właścicielom firm wiele możliwości na zbudowanie pozytywnego wizerunku i stworzenie długofalowej relacji z klientem. Dlatego warto regularnie korzystać z tego rozwiązania, by zwiększyć zasięgi i skutecznie wzmocnić przekaz marketingowy.

Zapraszamy do skorzystania z naszej oferty transmisji na żywo.

multitech24

O Autorze

Multitech to marka należąca do grupy SZOK sp. z o.o. zajmującej się obsługą techniczną wydarzeń, wyspecjalizowaną w zarządzaniu obrazem i multimediach, transmisjach online, emisji obrazu na telebimy i projektory z jednoczesnym przekazem do Internetu.

 

Bezpłatne konsultacje

Przeczytaj również

Wyślij wiadomość z zapytaniem.