Relacja z dowolnego wydarzenia może być urozmaicona na wiele sposobów, w zależności od charakteru wydarzenia i jego celów. Oto kilka pomysłów, które mogą pomóc urozmaicić organizowane przez Ciebie wydarzenie.
Wykorzystanie różnych form przekazu
Aby relacja była ciekawsza, warto wykorzystać różne dostępne formy przekazu, takie jak zdjęcia, filmy czy infografiki. Szczególne zainteresowanie mogą wzbudzić też interaktywne plansze, które można prezentować na tabletach lub ekranach dotykowych. Wprowadzenie interaktywnych elementów skłoni uczestników do większego zaangażowania. Może to być np. konkurs z nagrodami dla widzów, transmisja na żywo z pytaniami czy quiz z wiedzy. Ciekawym sposobem na urozmaicenie prezentacji są również prezentacje multimedialne, które wspierają prelegentów podczas wystąpień.
Bardzo funkcjonalnym rozwiązaniem są również komunikaty audio (np w postaci głośników z przyciskami), które sprawdzą się też w przypadku osób niedowidzących, które potrzebują uzyskać informacji na temat miejsca, stoiska, czy wskazówek co do poruszania się po danym pomieszczeniu. Formą przekazu może być również gra światłem, która wskaże kluczowe przedmioty czy osoby, podkreślając ich wagę. Dzięki temu relacja będzie bardziej interesująca i zapadnie w pamięci widzom.
Zatrudnienie profesjonalnego konferansjera
Doświadczony konferansjer będzie potrafił zadbać o to, aby wydarzenie przebiegało zgodnie z zaplanowanym scenariuszem. Zbuduje z uczestnikami relację, dzięki której całość imprezy będzie przez nich o wiele milej wspomniana. Nienaganna dykcja, charyzma oraz dostosowanie się do sytuacji w czasie rzeczywistym to cechy profesjonalnego konferansjera, który może dodać elegancji i oficjalnego charakteru Twojemu wydarzeniu. W przypadku imprez o mniej formalnym charakterze możesz zdecydować się na współpracę z prezenterem, który z humorem i wyczuciem rozluźni widownię, pozostawiając ich w dobrym humorze.
Jeśli wydarzenie związane jest z określoną branżą, warto zaprosić do współpracy specjalistów lub influencerów znanych z różnych kanałów społecznościowych, którzy będą relacjonować wydarzenie na swoich oraz firmowych profilach i aktywizować innych uczestników.
Niespodzianki dla uczestników
Niespodzianka w postaci nieoczekiwanego gościa może być doskonałym sposobem na urozmaicenie swojej relacji. Może to być np. znana osoba z branży czy artysta, który zostanie zaproszony na wydarzenie. Warto organizować również konkursy czy quizy z nagrodami – to doskonały sposób na zaangażowanie widzów i pozostawienie po sobie jakiejś formy reklamy w postaci nagrody, którą uczestnik zabierze do domu.
Transmisja wydarzenia do sieci i na media społecznościowe
Osoby, które chciały, ale nie mogły uczestniczyć w wydarzeniu będą chętnie śledzić relacje, które pojawią się na bieżąco z danej imprezy. Może być to również forma dotarcia do osób, które nie wiedziały o danym wydarzeniu, a poprzez udostępnianie transmisji przez swoich znajomych mogą się o niej dowiedzieć i w przyszłości również w niej uczestniczyć. Zapis transmisji na żywo i możliwość jej późniejszego odtworzenia w sieci może zachęcić użytkowników do jej ponownego oglądnięcia, w celu znalezienia siebie na kadrach filmu. Ponadto umieszczenie transmisji na własnej stronie WWW pozwoli na stworzenie listy remarketingowej i dotarcie z reklamami do osób, które faktycznie były zainteresowane naszym wydarzeniem.