Jak wypromować swoją transmisję live w sieci?
30 sierpnia 2023

 

promocja wydarzenia live w sieci

Planujesz zrealizować transmisję na żywo i nie myślałeś o jej promocji w Internecie? W takim razie istnieje spora szansa, że nikt się na niej nie pojawi, a Ty zmarnujesz swój cenny czas. Po co tworzyć streaming, jeżeli nikt nie będzie go oglądał, bo o nim nie wiedział lub nie został o tym poinformowany wystarczająco wcześnie? 

Dzięki odpowiedniej promocji możemy dotrzeć do szerokiej publiczności, zachęcić nowe osoby do uczestnictwa w naszej transmisji, budować ich zaangażowanie, a tym samym osiągnąć nasz główny cel, dla którego stworzyliśmy daną transmisję. Dla jednych najważniejsza będzie sprzedaż, dla innych budowanie świadomości o marce, a czasem ze względów edukacyjnych i społecznych. Omówimy poniżej główne sposoby w jaki można wypromować w Internecie swoje wydarzenie na żywo. 

Promocja wydarzenia on-line w mediach społecznościowych

Facebook, Instagram, Linkedin, czy TikTok to idealne miejsce, aby podzielić się z innymi swoim planowanym wydarzeniem oraz dotrzeć do szerszego grona użytkowników, którzy mogą być nim zainteresowani. 

Ważnym i pierwszym krokiem jest utworzenie oficjalnego wydarzenia na Facebooku, aby zamieszczać tam informacje na temat daty i miejsca wydarzenia, agendy, prowadzących, gości, czy wszelkich aktualności. Dołączający do tych wydarzeń uczestnicy przekazują w ten sposób informację dalej do swoich znajomych, co zwiększa zasięg wydarzenia.

Udostępnij swoje wydarzenie na profilu swojej firmy lub organizacji. Nie zapomnij o chwytliwym tekście oraz przykuwające wzrok grafice. Regularnie zachęcaj ludzi do uczestnictwa i przedstawiaj benefity jakie mogą zyskać dołączając do niego. Jeżeli podczas transmisji pojawią się znani goście – koniecznie umieść wzmianki o ich udziale i oznacz ich profile w swoich postach. Sprawdzą się tutaj również tematyczne grupy na Facebooku związane z tematyką Twojego wydarzenia lub branżą, w której na co dzień funkcjonujesz. 

Jeżeli Twoja grupa odbiorców i potencjalnych uczestników spędza dużo czasu na Instagramie, Linkedinie lub TikToku, to nie wahaj się ani przez moment i koniecznie wrzuć tam informację o planowanej transmisji. Na dzień przed transmisją daj im znać, że od wydarzenia dzieli was zaledwie kilkanaście godzin. 

Strona internetowa i SEO dla wydarzeń

Umieszczenie informacji o planowanej transmisji na stronie może okazać się strzałem w dziesiątkę, jeżeli Twoją stronę odwiedza duża liczba użytkowników. To dobry sposób, aby potwierdzić też rzetelność danego wydarzenia u samego źródła, czyli u organizatora. Jeżeli planujesz swoją transmisję z dużym wyprzedzeniem, zadbaj o to, aby odpowiednio wcześnie pojawiło się ono w wyszukiwarce Google. Dobrze zoptymalizuj podstronę wydarzenia na urządzenia mobilne, zadbaj o prawidłową strukturę nagłówków, wysokiej jakości treści oraz koniecznie podlinkuj je na innych wartościowych stronach. Jeżeli transmisja odbędzie się na Twojej witrynie, koniecznie podepnij odpowiednie narzędzia monitorujące ruch, np. Google Analytics. Nie wiesz jak przeprowadzić transmisję wydarzenia na własnej stronie internetowej? Chciałbyś przygotować dla niej płatny dostęp i zadbać o profesjonalny streaming? Koniecznie się z nami skontaktuj

Płatna promocja transmisji w sieci

Promowanie webinaru, czy transmisji w sieci brzmi niezwykle prosto, gdy mamy już zbudowane grupy odbiorców, grupy na mediach społecznościowych czy bazy mailingowe do których możemy w łatwy sposób dotrzeć. Co jednak w przypadku gdy dopiero zaczynamy przygodę w podbijaniu internetowego kawałka tortu? Firmy lub organizacje, które nie realizowały wcześniej żadnych akcji, promocji i posiadają niemalże “czystą kartę” powinny zainwestować w reklamę, która pozwoli im dotrzeć w skuteczny sposób do osób potencjalnych zainteresowanych wydarzeniem. Dobrze zaplanowana i ustawiona reklama wyświetli się tym, którzy mogą realnie wykazać chęć uczestnictwa w transmisji. Musimy tylko przeliczyć, czy inwestycja w daną kampanię reklamową zwróci się w postaci osób zapisanych na webinar lub łącznej liczby uczestników, który trafili tutaj właśnie z tego kanału. 

 

multitech24

O Autorze

Multitech to marka należąca do grupy SZOK sp. z o.o. zajmującej się obsługą techniczną wydarzeń, wyspecjalizowaną w zarządzaniu obrazem i multimediach, transmisjach online, emisji obrazu na telebimy i projektory z jednoczesnym przekazem do Internetu.

 

Bezpłatne konsultacje

Przeczytaj również

Wyślij wiadomość z zapytaniem.